Ar dabar tas momentas, kai planuoji paleisti naujo internetinio verslo raketą į skaitmenines žydrynes? Benediktas Gylys – skaitmeninio verslo guru knygoje „Bitonomija“ mielai ir atvirai dalinasi sukaupta patirtimi ir elektroninės rinkodaros pagrindais, kuri padėjo jam tapti milijonieriumi.

Originali idėja = pirmas milijonas?

Autentiška idėja yra šis tas, tačiau savaime ji dar netampa verta milijono. Ne kartą esu girdėjusi du posakius. Pirma, kad dalykai pasidaro darymo būdu. Niekada neturėsite sėkmingo verslo, jei… nepradėsite jo. O antra, jog svarbiau geras marketingas, nei tobulas produktas. Kodėl? Kurdami tobulą produktą, jūs galite užsižaisti ir niekada „neiššauti“, o tuo tarpu kokybiškai reklamuodami (bei taikydami svarbias skaitmeninės rinkodaros bei optimizavimo taisykles) dar netobulą kūrinį jūs imsite generuoti pardavimus ir pajamas, kurios leis tobulinti produktą ir gauti konstruktyvų atgalinį ryšį. Mes galime bandyti įsivaizduoti, ko nori klientai, tačiau geriau už mus apie tai gali pasakyti jie patys. Vartodami.

Kokie produktai „parsiduoda geriausiai“?

Kiekvienas verslininkas siekia atrasti formulę, kuri tarsi visraktis atrakintų kliento širdį ir generuotų pardavimus. O dar geriau – teigiamus atsiliepimus, kurie reiškia progresinį pajamų augimą. Taigi, kokie produktai turi būti, jog užtikrintų šią sėkmę? Visų pirmą – jie turi generuoti vertę klientui, o tai reiškia, jog turi spręsti problemą. Kiekvienas mūsų norime produkto, kuris išspręs mus neraminančias situacijas. Nesvarbu ar tai daili suknelė draugės vestuvėms (poreikis atrodyti gražiai), ar tai veiksmingi papildai, kurie padės lengvai auginti masę ir įgyvendinti tikslus. O čia, kaip tekstų kūrėja galiu pasakyti, jog vertės identifikavimas tekstuose yra esminis pardavimo elementas skaitmeninėje, ir ne tik, aplinkoje. Ar žinojote, kad maždaug penktadaliui puslapių internete skiriame mažiau nei 4 sekundes ir tik 4 procentams daugiau nei 10 minučių? Taigi, taigi dabar tikriausiai pradedate suprasti, kur čia šuo pakastas?

Geras tinklapis – sėkmės įrankis

Benediktas Gylys gana išsamiai pateikia gero puslapio receptą. Klausydama šį knygos skyrių (knygą galite įsigyti ir Audiotekoje) įtempiau profesinius raumenukus ir galiu pasakyti, kad su beveik visais teiginiais sutinku ir aš. Na, ir ko reikia jūsų puslapiui, jog patektumėte į tuos 4 procentus, kurių puslapiuose vartotojai praleidžia daugiau  nei 10 minučių?

  1. Aiškumas ir paprastumas. Jokių sudėtingų žodžių, schemų ir tarptautinių išsireiškimų. Nors ir stengiamės pažinti savo klientą apsibrėždami tikslinį jo profilį, niekada nežinome, kokias žinias jis su savimi nešiojasi. Todėl visi svetainės ir reklaminiai tekstai turi būti itin aiškūs ir lengvai suprantami kone kiekvienam.
  2. Puslapio kokybė – tai apima tiek puslapio greitį, vizualiką, tiek kokybiškus tekstus. Tai ne tik jūsų patikimumo rodiklis,  bet ir pagrindinis pardavėjas-konsultantas, kuris atlieka pardavimus 24/7. Jūsų puslapis turi būti reprezentatyvus, patogus ir lengvai naudojamas (į tai įeina ir patogus bei greitas atsiskaitymas). „Bitonomija“ kalba ne tik apie bendrus skaitmeninės rinkodaros dalykus, bet keliauja ir kiek konkrečiau. Benediktas Gylys užsimena ir apie SEO svarbą (H1 antraštė, meta aprašymai, vidinės bei išorinės nuorodos ir kita), bet ir apie kiekybinius tinklapio matavimo parametrus.

Beje, ar žinojote, kad žmonės turinį peržiūri iš kairės į dešinę (ne arabiškose šalyse), o svarbiausia tinklapio vieta – jo viršus. Žmogus vos per 3-4 sek. nusprendžia ar galite būti jam naudingas. Todėl pagrindinis puslapis visuomet turi banerį ir CTA (call to action – kvietimo veikti) frazę, indikuojančią vertę.

  • Dar kartą grįžtame prie temos, apie kurią jau kalbėjome. Jūsų tinklapio turinio vertė. Tai pagrindinis pardavimo elementas, be kurio galite nesitikėti sėkmės.Nepamirškite – jūsų tekstas pasakoja istoriją, kurios pagrindinis herojus – jūsų klientas. ČIA rasite mano paruoštą informaciją, kaip teisingai įgyvendinti „storytellingą“ savo puslapyje.
  • A/B testavimas. Šio elemento esmė – išbandyti keletą tinklapio versijų ir patikrinti, kurios spalvos, išdėstymas ar tekstas labiausiai/geriausiai veikia potencialius pirkėjus. Labai nustebau, jog žmogaus akį stipriausiai traukianti spalva yra oranžinė. Kodėl? Nes ji neįprasčiausia gamtoje.

Kodėl Benediktas Gylys ir „Bitonomija“ paliko man stiprų įspūdį?

Dažnai skaitome knygas tam, kad sužinotume ką nors naujo. Su šia knyga tai tikrai pavyks, ypač, jei neturite skaitmeninės rinkodaros pagrindų. Tačiau man ypatingą įspūdį paliko rašymo stilius. Žinoma, negalime žinoti, kokius redaktorius autorius naudojo ir kaip smarkiai buvo taisomas originalus tekstas, tačiau man labai patiko rašymo artumas skaitytojui, universalūs ir juokingi pavyzdžiai, palyginimai bei metaforos. Knyga parašyta sultingu ir šviežiu stiliumi. Jaučiuosi pasisėmusi įkvėpimo.

Knygos privalumai – labai aiškus skaitmeninės rinkodaros pamatas. Nesakau, kad perskaitęs ją tapsi guru, bet tikrai žinosi, ką turi žinoti arba kokių specialistų pagalbos reikia, kad tavo verslas internete „išvažiuotų“. Benediktas papasakoja apie svarbiausias skaitmenines metrikas ir padeda suprasti, kaip jas teisingai matuoti bei vertinti.

Knygos minusas – išleista 2017 metais ji turi ir nebe tokios „šviežios“ informacijos. Algoritmai kinta, todėl nereikėtų viskuo vadovautis aklai.