Kaip sukurti bendruomenę, kuri būtų aktyvi ir taptų jūsų supergerbėjais? Juk kiekvienas kūrėjas nori, kad jo darbai pasiektų platesnę auditoriją, jam malonu, kai juo žavimasi. Tačiau to nepakanka. Kaip sukurti bendruomenę, kuri padėtų jums parduoti? Kiekvienas jūsų „superfanas“ tampa tarsi pardavimo agentu, kuris kitiems argumentuoja jūsų verslo naudai ir pritraukia naujų sekėjų ir pirkėjų.

Ši knyga – puikus patarimų rinkinys, kaip pasiekti, jog jūsų kuriama bendruomenė taptų tvirta, o jos nariai jaustų bendrumą ne tik su jumis, bet ir su kitais fanais. Juk geriausi pardavimai yra atliekama pagal užtikrintas mums pažįstamų žmonių rekomendacijas.

Pat Flynn viską pateikia labai paprastai ir pasakoja nemažai istorijų, kurios iliustruoja jo teiginius. Taigi, nuo ko viskas prasideda? Nuo skaitytojų piramidės, kurios apačioje tiesiog įprasti skaitytojai, kurie kartas nuo karto užklysta į jūsų svetainę, o viršuje – įsitraukę ir aktyvūs jūsų supergerbėjai. Pradėkime nuo pradžių. Kaip paprastus lankytojus pavesti aktyviais jūsų bendruomenės nariais?

Paprasti lankyojai = aktyvūs nariai

  1. Ištirkite panašias bendruomenes – peržiūrėkite Facebook grupes ar Linkedin diskusijas panašiomis temomis, kuriose dalyvauja jūsų tikslinė auditorija. Su kokiomis problemomis jie susiduria? Kokius žodžius vartoja? Panaudokite šią informaciją savo turinyje.
  2. Tiesiog paklauskite savo esamos auditorijos, kokia didžiausia jų baimė jūsų plėtojama tema ir padėkite ją jiems išspręsti.
  3. Gyvi pokalbiai. Pakvieskite savo sekėjus pietų, kavos ir sužiokite, kuo jie gyvena.
  4. Padėkite jūsų sekėjams patirti greitas pergales. Pasiūlykite efektyvius patarimus, kurie padės greitai išspręsti problemą. Taip jūs įtikinsite savo turinio nauda ir verte jus sekti.
  5. Atsakykite į visus komentarus, el.laiškus. Parodykite asmeninį dėmesį.

Aktyvūs nariai = bendruomenė

  1. Leiskite savo bendruomenei balsuoti, padėti atlikti sprendimus. Galvojate apie naują produktą? Padarykite apklausą, kokio jo norėtų jūsų sekėjai. Leiskite jiems jausti, jog priima su jumis sprendimus.
  2. Kartu vykdykite „iššūkius“. Sukurkite trumpo periodo iššūkį, prie kurio galėtų prisijungti ir auditorija. Dalinkitės savo patirtimis.
  3. Parodykite darbo užkulisius, įtraukite bendruomenę, leiskite jiems pasijusi jūsų verslo dalimi.
  4. Suteikite savo fanams vardą. Dažnai didesnės bendruomenės suteikia sau bendrą pavadinimą. Na, pavyzdžiui „Žalgirio“ krepšinio fanai gali būti pavadinti „žalgiriečiais“.
  5. Leiskite jūsų bendruomenei susiburti. Kurkite renginius, kuriuose jie gali tarpusavyje bendrauti ir susipažinti, networkinti.
  6. Dalinkitės dėmesiu – parodykite savo sekėjų pasiekimus, pasidalinkite ko jiems pavyko pasiekti, kuo žavitės.

Bendruomenė = superfanai

  1. Suteikite netikėto dėmesio. Pavyzdžiui pagirkite, atsiųskite vaizdo ar balso žinutę, būtent asmeniškai tam žmogui.
  2. Įtraukite aktyviausius narius. Pavyzdžiui vieną iš superfanų paskirkite administruoti savo Facebook puslapį.
  3. Apgaubkite ypatingu dėmesiu. Renginio metu ištikimiausius narius priskirkite VIP svečiams ir suteikite išskirtinį dėmesį.

Nuostabu tai, kad visa knyga pripildyta pratimais, kurie padeda įvykdyti visus siūlomus metodus. Visi metodai atrodo patikrinti ir racionalūs, todėl  norisi juos išmėginti pačiai. Daugelis sutiks, kad geriausias pataravimas yra pagal rekomendacijas iš žmonių, kurie jau naudoja jūsų produktą. Vadinasi turime padėti jūsų bendruomenei tapoti jūsų superfanais, taip daugiausia naudos gaus tiek jūsų sekėjai, tiek jūs.